HOTEL BEOGRAD | IZLOŽBA U 68 SOBA
„Hotel Beograd“, izložba koja čini srž ovogodišnjeg Art Weekend-a u Beogradu. Od 20. do 29. oktobra u 68 soba Hotela Beograd svoje radove izlagaće umetnici, umetnički kolektivi, projektni prostori i kolekcije.
Hotel Beograd je idealna lokacija za predstavljanje domaće umetničke scene. Modernistička petospratnica, smeštena na uglu dve ulice, Balkanske i Nemanjine, podignuta je 1937. godine. Nedugo posle Drugog svetskog rata zgrada je nacionalizovana. Hotel Beograd je tek nedavno vraćen porodici prvobitnih vlasnika. Kustos izložbe „Hotel Beograd” je An Paenhuysen, kustos iz Berlina, a pokrenula ju je 2019. godine Ljudmila Stratimirović, umetnički direktor KC Grad.
Umetnici koji učestvuju, kustosi, umetnički prostori i kolekcije: Žarko Aleksić, Petar Aleksić, Milan Antić, Aleksa Bartol, Jovana Blagojević, Predrag Caranović, Daniel Chluba, Pavle Ćurčić, Cose Cosmiche, Athanassios Danilof, Lidija Delić, Dobošari dobrih vesti, Dea Džanković, Milica Dukić, Bogdan Đukanović, Daliborka Đurić, Jelena Fuzinato, Nikola Garović, Marija Iva Gocić, Jovana Grujić, Haveit, Ráðhildur Ingadóttir, Paola Jalili, Tadija Janičić, Miloš Janjić, Aleksandar Jevtić, Jovana Jovanović, Karkatag Kolektiv, Marija Knežević, Nikola Knežević, Jovana Krneta, Galya Krumova, Aleksandar Lazar, Lena Melentijević, Saša Marković Mikrob, Vanja Mijatović, Nemanja Milenković, Ivan Moudov, Branislav Nikolić, Teodora Nikolić, Sara Pantović, Nemanja Nikolić Prika, Sveta Pseta, Aleksandar Petković Azza, Prison art collection, Emilija Radojičić, Nikola Radosavljević, Remont, Valentina Savić, Filip Stefanović, Aleksandra Stratimirović, Zagorka Stojanović, Dragan Srdić, Marija Šević, Škart, Rade Tepavčević, Emilija Terzić, Milana Trifunjagic, Tamara Tomić Vajagić, Adrienn Ujhazi, Sanja Vasić, Vocal Curatorial Syndrome, Veljko Vučković, Nebojša Yamasaki Vukelić, Martina Yordanova, Yao Wang, Šok Zadruga, Jovana Popic, Konstantino Dregos, Milica Dukic, Veljko Zejak.
„U sredu ujutru krajem maja 2021. L i ja smo prošetali hotelom Beograd. Prvo smo istražili veliki lobi i kuhinjski deo sa belim pločicama, a zatim smo se popeli stepenicama da proverimo pet spratova. L je prebrojao sobe i došao do broja: 68 soba.
Nekoliko dana kasnije došlo je do obrta brojeva u razgovoru. Broj 68 je greškom postao njegov negativ: 86. Broj 68 je otvoren za nekoliko pogrešnih čitanja: ako okrenete 6 na 9, 68 postaje 98. A ako okrenete glavu naopačke, pročitaćete 89.
Brojke nam daju čvrste činjenice. Bio je 26. maj kada smo L i ja ušli u hotel Beograd ujutru (tačnije u 10:54), po sunčanom vremenu od 20 stepeni i blagom povetarcu, severozapadnom, tačnije. Prebrojala sam sobe i bilo je 68 soba.
„If 6 was 9“, pevao je Džimi Hendriks, misleći na kontrakulturu iz 1960-ih i njeno protivljenje establišmentu. „Znamo da 6 nikada neće biti jednako 9“, primećuje komentator na internetu, „tako da je to beskonačno mnogo vremena“.
U restoranskoj industriji, 68 se koristi kao šifra koja znači „vratiti na meni“, što je suprotno od 86 što znači „ukloniti sa menija“. Kada dobijete 86 u baru, to znači da vam više nije dozvoljeno da uđete.
Godine 1945. Marcel Duchamp, star 58 godina, snimio je fotografiju „Marcel Duchamp at the Age of 85“. Jednostavnim sredstvima, malo belog praha, tamnom olovkom za oči i pravim osvetljenjem, Duchamp je napravio insceniranu, izmišljenu fotografiju budućnosti, iz 1972. To je bilo ne samo tehnički već i biološki nemoguće, pošto je Dišan umro 1968. godine.
68 je prirodni broj koji sledi nakon 67 i koji prethodi broju 69. Prirodni brojevi se koriste za brojanje (jedna soba, dve sobe, tri sobe,…) i nabrajanje (ovo je druga najveća prostorija). Ako brojite unazad, stvarate neprirodan red stvari.
„Oznake brojeva soba mogu biti najvažniji deo vaših hotelskih soba“, objašnjava hotelsigns.com svojim klijentima: „Kako bi inače vaši gosti znali koja je soba njihova? Želite da budete sigurni da, bez ikakve sumnje, vaši gosti znaju koja soba im pripada.”
Pružajući vam udobnost i odmor, hotel želi da se osećate kao kod kuće. Ali takođe vam nudi nešto poput pozornice ili filmskog seta gde možete da budete svoje zamišljeno ja. Iznajmljujete iskustvo, ne onoga što je stvarno, već onoga što je moguće.
Zamolila sam umetnike da predstave umetnost u 68 soba hotela Beograd. Postavljeni za rad u hotelskoj sobi, pozvani su da izmisle paralelni svet – onaj koji odbija da se integriše. Kada stignete u sobu 68, možda će vam samo skrenuti um.”
An Paenhuysen, kustos